Ismerjen meg bennünket blogsorozatunkban most Vazicsek-Havasi Boglárkát mutatjuk be. A vele készítettünk interjúban olvashatják, hogy milyen kritériumok a legfontosabbak egy ügyfélkapcsolatban és hogy a folyamatos szakmai képzések miben támogatják az ügyfeleket.
Mióta dolgozol a TAXENSE-nél?
2020. októbertől, közel két és fél éve dolgozom a cégnél.
Hány éves pénzügyi/számviteli/könyvelői tapasztalattal rendelkezel?
A szakmával kapcsolatban tudásomat 7 évnyi tapasztalatomnak/ munkámnak köszönhetem.
Miért szeretsz itt dolgozni?
Az ember a legtöbb idejét a munkahelyén tölti, így mindenképp elengedhetetlen a megfelelő légkör, a támogató csapat és a közös fejlődés, új lehetőségek iránti kollektív érdeklődés, mely abszolút megvan a TAXENSE-nél. Továbbá biztosított a szakmai fejlődés lehetősége, meglévő szakmai tudás kiszélesítése és az, hogy stabilitást jelent.
Szerinted mi a legfontosabb egy ügyfélkapcsolat viszonyban?
Őszinteség, bizalom, megfelelő kommunikáció és kölcsönös tisztelet egymás és szakmánk iránt. Ezeken felül pedig az együttgondolkodás, ami elkerülhetetlen egy jó partneri viszonyban.
Szerinted mik lesznek 2023 legfontosabb könyvviteli kihívásai?
A kialakult gazdasági helyzet következtében a vállalkozások sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy felülvizsgálják költségeiket, hogy előre tudjanak tervezi és meglévő megtakarításaikat átcsoportosítva megtarthassák. Így a fókusz jobban a könyvelésre kerül, több tervezés, riportálás, átbeszélés, átszervezés várható, több tanácsadásra lesz szükségük a vállalkozásoknak.
Emellett a digitalizáció is rohamosan fejlődik, egyre több olyan mesterséges intelligencia és program kerül a piacra, mellyel kiváltható a „hagyományos könyvelő”, és előtérbe helyeződnek a kontrollt igénylő folyamatok és tanácsadások
Szerinted miért fontos a jó könyvelő megválasztása?
A megfelelő könyvelő stabilitást jelent a vállalkozás számára, biztonságérzetet nyújt, hogy könyvelése a legjobb kezekben van. Ezen felül a vállalkozást a számára fontos lehetőségekről, veszélyekről, kockázatokról és előnyökről egyaránt tájékoztatja, együtt gondolkodva optimalizálják a megfelelő lehetőséget.
Milyen referens képzést végeztél az elmúlt évben? Szerinted ez a tudás miben támogatja az ügyfeleidet?
2022. év végén Adóellenőrzési referens képzésen vettem részt. A képzésen a meglévő adóellenőrzésekkel kapcsolatos tudásomat fejlesztettem, mely a vállalkozás számára kedvező, hiszen a képzés során az adóellenőrzések minden formáját, azok kockázatait, lehetőségeit, határidejeit és jellemzőit sajátítottam el, így adóellenőrzések során biztonsággal képviselhetem a vállalkozásokat.