fbpx

Két fontos határidő 2025. március 31-én!

A márciusi zárási hajrában könnyen elsikkadhat két kevésbé látványos, ám annál fontosabb határidő.
Segítünk, hogy biztosan ne maradjon ki semmi!

NAV késedelmi pótlék – változás 2025-től

A 2024-es adóévre vonatkozó késedelmi pótlékot a NAV nem november 15-ig, hanem már 2025. március 31-ig írja elő és eddig be is kell fizetni.
Ez új szabály, amire különösen figyelni kell, hiszen egy nap késés is KOMA-kizárást eredményezhet!

A főbb tudnivalók:

  • Az 5.000 Ft alatti pótlékot továbbra sem írják elő, de ha év közben eléred ezt az összeget, innentől havonta előírásra kerül a késedelmi pótlék.
  • A teljesítés Ft-ban történik, nem eFt-ban!
  • Először akkor írja elő a NAV, amikor az összeg eléri az 5.000 Ft-ot – ezután már bármilyen összeg havi szinten is megjelenhet.
  • A NAV nem küld róla külön értesítést – csak az első alkalommal!
  • A számítás módja nem változik: jegybanki alapkamat + 5%, naptári napokra számítva.

Kamarai hozzájárulás – 2025. évi kötelezettség

A vállalkozásoknak idén is meg kell fizetniük az évi 5.000 Ft kamarai hozzájárulást, legkésőbb 2025. március 31-ig.

Fontos részletek:

Nem a székhely szerint illetékes kamarának kell utalni, hanem:

  • Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
  • GRÁNIT Bank: 12100011-10639683
  • A közleménybe a vállalkozás 11 jegyű adószámát kell beírni a beazonosításhoz.
Megosztás
Megosztás
Megosztás

Talyán Andrea

ügyvezető, bejegyzett könyvvizsgáló, adószakértő

Az évek során a piac szinte minden területéről, iparágából képviseltem vállalkozásokat. Fontosnak tartom, hogy az ügyfeleimmel őszintén, egy nyelvet tudjuk beszélni. Igyekszem a maximumot megtenni minden egyes ügyért és az ügyfelemért egyaránt, túlmutatva a szigorú adószakértői vagy könyvvizsgálói tevékenységen.
 
 
„A megoldás kösse le a figyelmet, ne pedig a hibák.”
(Vera Peiffer)