Mit érint még a minimálbér változása 2025-ben?
Nézzük csak…
Járulékfizetési alsó határ
- A munkaviszonyban foglalkoztatottak esetében a járulékfizetési alsó határ a minimálbér 30%-a.
- 2025-től ez havi 87.240 Ft, ez alapján kell megfizetni a társadalombiztosítási járulékot (TBJ) és a szociális hozzájárulási adót (szocho)
Szociális hozzájárulási adó (szocho) fizetési felső határ
- A szocho fizetés felső határa az év első napján érvényes minimálbér havi összegének 24-szerese.
- 2025-ben ez évi 6.979.200 Ft
Megbízási jogviszony biztosítás nélkül
- Ha a megbízási jogviszonyból származó jövedelem nem éri el a minimálbér 30%-át, a magánszemély nem válik biztosítottá. Ebben az esetben:
- Nincs bejelentési és járuléklevonási kötelezettség
- Havi összeg: 87.240 Ft, napi összeg: 2.908 Ft/nap
Rehabilitációs hozzájárulás
A rehabilitációs hozzájárulás mértéke:
- A minimálbér kilencszerese / fő / év.
- 2025-ben ez 2.617.200 Ft/fő/év. Ezt a 25 főnél több munkavállalót foglalkoztató munkaadók fizetik a kötelező foglalkoztatási szintből hiányzó létszám után.
Egészségügyi szolgáltatási járulék
- Havi összeg: 11.800 Ft
- Napi összeg: 390 Ft
- A NAV automatikusan értesíti azokat, akinek fizetési kötelezettségük van.
EKHO összeghatár
- Az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás (EKHO) alkalmazhatóságának feltétele, hogy a magánszemély jövedelme elérje a minimálbér 12-szeresét az adóévben.
- 2025-ben ez 3.489.600 Ft.
- Az EKHO csak a munkabér minimálbér feletti részére alkalmazható a magánszemély nyilatkozata alapján
A minimálbérhez kapcsolódó szabályok betartása nemcsak kötelezettség, hanem kulcs a sikeres és szabálykövető működéshez.