2025. év számos változást hoz a személyi jövedelemadó kedvezmények terén, amelyek fontosak lehetnek mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat és az új szabályokat, hogy könnyebben eligazodj az új előírások között.
Adóelőleg- nyilatkozatok
Az év eleje mindig kiemelt időszak az adóelőleg- nyilatkozatok leadása szempontjából. Fontos tudni:
- A személyi kedvezmény, az első házasok kedvezménye és a négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye esetében már nem kell évente új nyilatkozatot adni.
- Családi kedvezményt és a 30 év alatti anyák kedvezményét továbbra is minden év elején igényelni kell, ha év közben szeretnéd érvényesíteni.
- A 25 év alatti fiatalok kedvezménye továbbra is automatikus, csak akkor kell nyilatkozni, ha nem kéred.
Adókedvezmények 2025-től
- Személyi kedvezmény:
- Havonta bruttó 96 900 Ft, ami nettó 14 535 Ft. (súlyos fogyatékosság esetén orvosi igazolással vagy rokkantsági határozattal igényelhető)
- Első házasok kedvezménye:
- Bruttó 33 335 Ft, nettó 5 000 Ft havonta.
- 24 hónapig vehető igénybe házasságkötést követően, ha legalább az egyik fél első házassága
- 25 év alatti fiatalok kedvezménye:
- Bruttó 656 785 Ft jövedelemig érvényesíthető havonta, amely nettó 98 518 Ft (automatikus kedvezmény, a fiatal 25. életévének betöltéséig érvényes)
- 30 év alatti anyák kedvezménye:
- Bruttó 656 785 Ft-ig, nettó 98 518 Ft havonta. (25–30 év közötti fiatal anyák számára, akik családi kedvezményre jogosultak)
Családi kedvezmény két lépcsőben
2025. július 1-jétől másfélszeresére, majd 2026. január 1-jétől kétszeresére emelkedik.
Így tehát az idei évi családi kedvezmények összege:
2025.01-06. hó:
- 1 gyermek: 66 670 Ft adóalap / 10 000 Ft adókedvezmény.
- 2 gyermek: 133 330 Ft adóalap / 20 000 Ft adókedvezmény.
- 3 vagy több gyermek: 220 000 Ft adóalap / 33 000 Ft adókedvezmény.
2025.07-12. hó:
- 1 gyermek: 100 000 Ft adóalap / 15 000 Ft adókedvezmény.
- 2 gyermek: 200 000 Ft adóalap / 30 000 Ft adókedvezmény.
- 3 vagy több gyermek: 330 000 Ft adóalap / 49 500 Ft adókedvezmény.
2026.01-től:
- 1 gyermek: 133 340 Ft adóalap / 20 000 Ft adókedvezmény.
- 2 gyermek: 266 660 Ft adóalap / 40 000 Ft adókedvezmény.
- 3 vagy több gyermek: 440 000 Ft adóalap / 66 000 Ft adókedvezmény.