2025-ben több olyan adónem is változik, amely a vállalkozások és a gépjárműtulajdonosok számára fontos lehet. A gépjárműadó inflációval növelt mértéke, a cégautóadó emelkedése és a helyi iparűzési adó számítási szabályainak pontosítása mind-mind hatással lehet a vállalkozások költségvetésére. Nézzük a részleteket!
Cégautóadó és gépjárműadó – Új szabályok 2025-től
- Gépjárműadó mértéke:
- 2025-től évente az előző évi július havi infláció mértékével emelkedik.
- A 2025. évre vonatkozó átértékelt adómértéket az adóhatóság 2024. december 15-éig teszi közzé.
- Hibrid és plug-in hibrid járművek kedvezménye:
- A 2024. december 31-ig forgalomba helyezett, 5P és 5N környezetvédelmi osztályjelzésű hibrid és plug-in hibrid gépjárművek
- 2026. december 31-ig mentesülnek a gépjárműadó és cégautóadó fizetése alól.
- Cégautóadó változása:
- 2025. január 1-től a cégautóadó mértéke nagyságrendileg 20%-kal emelkedik.
Az alábbi táblázat mutatja a 2025. évi új mértékeket:
| Teljesít-mény (kW) | Környezeti védelem: „0”–„4” | Környezeti védelem: „6”–„10” | Környezeti védelem: „5” és „14”-„15” |
| 0–50 | 37 000 Ft (+6,5eFt) | 19 000 Ft (+3eFt) | 17 000 Ft (+3eFt) |
| 51–90 | 49 000 Ft (+8eFt) | 24 000 Ft (+4eFt) | 19 000 Ft (+3eFt) |
| 120 felett | 97 000 Ft (+18eFt) | 73 000 Ft (+12eFt) | 49 000 Ft (+8eFt) |
Fontos! A tisztán elektromos autók továbbra is mentesek a cégautóadó alól.
Helyi iparűzési adó (HIPA) változások
- Nettó árbevétel pontosítása:
- A helyi iparűzési adóalap számítása során a nettó árbevételbe beleszámít a visszaváltási díj árbevételeként elszámolt összeg, ugyanakkor csökkenthető az ELÁBÉ (eladott áruk beszerzési értéke) részeként a hulladékról szóló törvény szerinti visszaváltási díjjal.